تقریبا همه‌ی ما با نرم‌افزار ورد سروکار داریم و مقاله‌ها و پایان‌نامه‌ها و ترجمه‌هامون رو در اون تایپ می‌کنیم. و احتمالا خیلی از ما دچار این مشکل شدیم که در اثر بی‌دقتی مقداری از فایل تایپ شده رو از دست می‌دیم و مجبوریم دوباره بخشی از نوشته‌ها رو تایپ کنیم. این نرم‌افزار به طور پیش‌فرض به طوری تنظیم شده که هر ده دقیقه به طور خودکار فایل رو ذخیره می‌کنه و می‌تونیم اون رو به هر میزان که خواستیم تغییر بدیم. بنابر این حتما راه‌حلی برای بازیابی فایل‌های ذخیره شده به طور خودکار وجود داره. سایت مایکروسافت انواع ترفندها برای بازیابی نسخه‌های مختلف ورد رو در اختیار همه قرار داده و من هم به دلیل کاربردی بودن اون‌ها، لینک مطلب مورد نظر رو در این وبلاگ می‌گذارم.

 

support.microsoft.com